زناشویی

ارتباط بین مرد و زن به روش درست و اسلامی

زناشویی

ارتباط بین مرد و زن به روش درست و اسلامی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

جدید ترین اشتباهات زنان 

کاندوم

اشتباهات زنان : در ادامه قصد داریم برای شما دوستان عزیز جدید ترین اشتباهات زنان که باعث مشکل های اصلی در رابطه می شود را بگوییم پس در ادامه با ما همراه باشید

 

دست کم گرفتن خود در رابطه

 

امروزه خیلی پیش می‌آید که در معرض آسیب‌پذیری و از دست دادن اطمینان‌خاطرمان قرار می‌گیریم. ما دائما موظف به اثبات خودمان هستیم و تقریبا همیشه باید با قطاری از موفقیت ها و شکست ها روبه‌رو شویم؛ بنابراین اعتماد‌ به نفس و حس ارزشمندی ما تزلزل پیدا می‌کند؛ باوجودِاین، باید تلاش کنیم که خودمان را دست‌‌کم نگیریم.

باور داشته باشید که ارزش همهٔ خوبی‌های دنیا را دارید و هرچه به دست می‌آورید، شایسته‌اش بوده‌اید.

 

تکیه کردن بیش از حد به شریک زندگی خودمان

 

اشتباهات زنان : تکیه کردن به دیگری برای دریافت حمایت بد نیست؛ باوجودِاین، وابستگی به یک فرد تا آن اندازه که نقش عصا را برای حرکت شما پیدا کند، رویکرد بسیار ناسالمی است. زندگی با این شیوه حرمت نفس، ثبات عاطفی و شادی ما را به چیزی وابسته می‌کند که هیچ کنترلی روی آن نداریم.

حتما به شریک زندگی‌تان تکیه کنید، اما برای دریافت حمایت نه از سر احتیاج.

 

تلاش بیش از حد برای تغییر همسر خود

 

ما زنان و مردان هم‌نسل و پیشینیان ما، به‌خاطر دوگانه‌های جنسیتی پررنگی که طبق آن پرورش یافته‌ایم، کاملا در طرز تفکر، عمل و رفتار متفاوت هستیم؛ البته نه همه بلکه تعداد زیادی از ما. وقتی ازدواج می‌کنیم، با موارد خوشایند و ناخوشایندی در همسرمان رو‌به‌رو می‌شویم. ممکن است ترجیح بدهید که او برخی از این خصوصیات را نمی‌داشت؛ بااین‌حال، اکنون که او این‌گونه است، از این خصوصیات چشم‌پوشی کنید و سعی کنید به آنها عادت کنید.

برای تغییر او به دلخواه خودتان تلاش نکنید؛ به‌جایش بیشتر روی آنچه در او دوست دارید، تمرکز کنید و به آنچه دوست ندارید، بی‌توجه باشید!

 

دست کم گرفتن شریک زندگی

 

برخی مردان می‌دانند که زنان چه کاری را عاشقانه به حساب می‌آورند. البته، بیشتر مردان حتی وقتی واقعا عاشق‌اند، مطابق دیدگاه زنان عاشقی نمی‌کنند. به یاد داشته باشید که او شاید نداند که چه می‌خواهید؛ اما این معادل با اهمیت ندادن نیست.

اگر دل‌تان می‌خواهد کاری برای شما انجام دهد، مستقیما خواسته‌تان را بگویید. این کار زندگی‌ شما و البته او را راحت‌تر خواهد کرد!

 

تصمیم گیری برای همسر خود

 

همه می‌خواهیم نقش تعیین‌شده‌ای در انتخاب‌ها و تصمیمات همسرمان داشته باشیم. با این کار احساس می‌کنیم جایگاه خاص و مهمی داریم؛ اما بسیاری اوقات در این مسیر اسیر زیاده‌روی می‌شویم.

وقتی کسی در تصمیمات شما مداخله می‌کند چه احساسی پیدا می‌کنید؟ دقیقا همان احساس به دیگران هم دست می‌دهد؛ پس به‌جای همسرتان تصمیم نگیرید.

 

امید واریم از مطالب لذت برده باشید

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۸
alireza rahmani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی