زناشویی

ارتباط بین مرد و زن به روش درست و اسلامی

زناشویی

ارتباط بین مرد و زن به روش درست و اسلامی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

اب دبی را از کجا می آورند

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰ ق.ظ

آب شیرین دبی را از قطب جنوب می‌آورند

 

آب دبی از قطب جنوب می آید

 

چندی پیش خبرهایی منتشر شد مبنی بر این‌که دبی می‌خواهد آب شیرین مورد نیاز شهروندانش را از قطب جنوب تأمین کند. حال برای این‌که مشخص شود این کار عملی است یا خیر، یک شرکت مهندسی می‌خواهد تکه‌ای از یخ قطب جنوب را به این شهر منتقل کند.
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از استاف، دبی شهری است که روی بیابان احداث شده و هر روز با سرعت بیشتری توسعه می‌یابد و با کمبود جدی آب شیرین موجه است. از این رو چشم به یخ‌های قطب جنوب بسته است تا از آنها برای تأمین آب آشامیدنی استفاده کند.

یک شرکت مهندسی مستقر در دبی با نام NABL قصد دارد یک قطعه یخ یخچالی از قطب جنوب را با وزن تقریبی ۱۰۰ میلیون تن به دبی منتقل کند. این فرایند انتقال با یک توقف در شهر پرت استرالیا یا کیپ تاون در آفریقای جنوبی انجام خواهد شد. اگر کوه یخ در این مسیر ذوب نشود، شرکت NABL آب مورد نیاز دبی را از این طریق به فرماندار این شهر خواهد فروخت.

بنیانگذار این شرکت می‌گوید: اگر این پروژه موفقیت‌آمیز پیش برود، می‌توانیم یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جهان را حل کنیم. اگر بتوانیم نشان دهیم که این امر عملی است، نه تنها امارات متحده بلکه کل بشریت را نجات خواهیم داد.

دبی پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی است که افزایش جمعیت آن را با بحران شدید آب مواجه کرده است. پیش‌بینی می‌شود که جمعیت دبی در سال ۲۰۳۰ به بیش از ۴/۳ میلیون نفر برسد. این در حالی است که جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۶ فقط ۲/۵ میلیون نفر بود. با این روند کاملاً قابل پیش‌بینی است که به‌زودی این شهر با مشکل تأمین آب آشامیدنی مواجه خواهد شد. البته این مسئله فقط گریبانگیر دبی نیست؛ بلکه بر اساس گزارش ریسک‌های جهانی نشست جهانی اقتصاد، تقریباً ۴ میلیارد نفر از مردم جهان با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستند.

دبی به‌غیر از استفاده از یخ‌های قطب جنوب راه‌های دیگری نیز برای تأمین آب شیرین دارد که از میان آنها می‌توان به آب‌شیرین‌کن‌ برای آب‌های شور و همچنین تولید آب از رطوبت جو زمین اشاره کرد؛ ولی از نظر کارشناسان این روش‌ها بسیار هزینه‌بر و ناکارآمد هستند.

منبع :https://ana.ir/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۲
alireza rahmani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی