زناشویی

ارتباط بین مرد و زن به روش درست و اسلامی

زناشویی

ارتباط بین مرد و زن به روش درست و اسلامی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

رابطه های جنسی در دوران کرونا باید چگونه باشد

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۰۱ ب.ظ

 

ویروس کرونا

 

رابطه های جنسی در دوران کرونا باید چگونه باشد

 

 آیا ویروس کرونا از طریق روابط جنسی نیز منتقل می‌شود؟! شاید خیلیا به این پرسش فکر کرده باشن، اما از طرح آن خجالت می‌کشن.به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا پرسش‌های شما را با کارشناسان مطرح کنیم و حقایق را در اختیار شما بگذاریم.

 

شواهد موجود نشان می دهند این بیماری می تواند از طریق قطره کوچک مترشحه از بینی یا دهان از فرد به فرد دیگر گسترش می یابد که در هنگام سرفه یا بازدم فرد مبتلا به بیماری کووید 19 گسترش پیدا می کند

 

قطرات آغشته به ویروس بر روی اشیا و سطوح اطراف فرد بیمار باقی می ماند و سایر افراد در صورت تماس با این اماکن و عدم رعایت نکات بهداشتی ممکن هست آلوده شوند. در مورد پایداری ویروس کووید 19 در دستگاه تناسلی، اطلاعات معتبری موجود نیست اما برخی مطالعات موردی بر روی سایر کرونا ویروس ها، نمونه های مثبت از دستگاه تناسلی خانم های مبتلا را نشان می دهند.

آیا ویروس کرونا می تواند از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا کند؟

برای انتقال ویروس کرونا ، لزوما نیازی به داشتن رابطه جنسی با فردی که بیمار هست نیست. کرونا ویروس به روش های دیگر همچون از طریق ذرات تنفسی آلوده منتقل می شود.

 

ترشحات دهان (از جمله بزاق و خلط دهان) و دماغ می توانند حاوی ویروس باشند. حتی اگر فردی که با او رابطه جنسی دارید را نباید بوس کنید، اما به قدری به هم نزدیک هستید که در تماس نزدیک با هم نفس بکشید پس در معرض این ویروس قرار گرفته اید. به علاوه ممکن است سطحی را لمس میکنید که فرد آلوده به ویروس آن را لمس کرده باشد.

 

در نتیجه تنها راه انتقال کرونا  از طریق رابطه جنسی نیست. اگر تا حدی به فرد بیمار نزدیک هستید که با او رابطه جنسی دارید، به قرار گرفتن در معرض کرونا نیز نزدیک هستید.

 

با این که برای داشتن اطلاعات کافی درباره کووید ۱۹یا همان ویروس کرونا خیلی زود است، اما شواهدی وجود ندارد که نشان دهد انواع ویروس کرونا قبلی در مایع منی یا ترشحات واژن وجود داشتند. اما باید گفت که انواع مختلفی از کرونا در مایعات مختلفی از بدن پیدا می شوند. به همین خاطر ممکن هست ویروسی که سبب کووید ۱۹ (SARS-CoV-2) می شود در سایر ترشحات بدن یافت شوند؛ اما قرار گرفتن در برابر ذرات تنفسی بیمار اصلی ترین راه انتقال می باشد

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۱
alireza rahmani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی