زناشویی

ارتباط بین مرد و زن به روش درست و اسلامی

زناشویی

ارتباط بین مرد و زن به روش درست و اسلامی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

تقویت قوای جنسی برای مردان و زنان

سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۳۲ ب.ظ

تقویت قوای جنسی برای مردان و زنان

 

سلامت "قوای جنسی" یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سلامت جسمی و روحی افراد است و بروز هرگونه اختلال، ضعف و بیماری جنسی می‌تواند بر تمام مؤلفه‌های سلامتی افراد مؤثر باشد و حتی زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماریها، فشار‌های عصبی و بیماری‌های روحی و روانی نیز شود.

دقیقاً به همین دلیل است که تمام مؤلفه‌های "سلامت جنسی" از اهمیت مضاعفی برخوردارند و بخش زیادی از کیفیت زندگی زناشویی به همین مسئله وابسته است؛ از سوی دیگر، ریشه بسیاری از مشکلات زوجین را باید در مسائل جنسی و میزان دانش و توانمندی عملی زن و مرد در برآوردن صحیح و کامل نیاز‌های جنسی یکدیگر جست‌وجو کرد.

بر همین اساس در منابع طب سنتی و طب اسلامی به مسئله سلامت و قوای جنسی توجه ویژه‌ای شده و دستورالعمل‌ها، راهکارها، تذکرات و تدابیر تغذیه‌ای بسیار دقیق و ریزی در این حوزه ارائه شده است.

اما یکی از مشکلات جدی زوجین در جامعه امروزی ما نیز "ناتوانی و ضعف قوای جنسی" است که در واقع زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات جسمی و روحی بعدی نیز می‌تواند باشد؛ از این رو توجه و تسلط به روش‌های غلبه بر ضعف قوای جنسی و روش‌های صحیح ارضای نیاز‌های جنسی از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

از سوی دیگر متأسفانه به‌دلیل برخی معذوریت‌های بی‌دلیل و حیای بی‌جا در فرا گرفتن دانش و توانمندی‌های لازم و ضروری در روابط جنسی زوجین باعث شده که بسیاری از افراد متأهل از همین منظر دچار آسیب‌ها و چالش‌های جدی و بعضاً غیرقابل جبرانی در زندگی مشترک خود شوند!

این مسئله در حالیست که در دین مبین اسلام از به‌خرج دادن "حیای بیجا" در فرا گرفتن و سؤال کردن موضوعات ضروری از این دست به‌شدت نهی شده است به‌گونه‌ای که در سیره پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم و ائمه اطهار علیهم السّلام شاهد صراحت و بیان بسیار دقیق و ریز موضوعات مربوط به زندگی زناشویی و بُعد جنسی روابط زن و مرد هستیم؛ در کلام معصومین علیهم السّلام تمام مسائل ضروری جنسی زن و مرد به‌صراحت و با تمام جزئیات و لوازم آن بیان شده است و همین احادیث صحیح‌السند در حوزه موضوعات جنسی زوجین برای جامعه امروز ما نیز بسیار ضروری و راهگشا است.

 

منبع:https://www.parsine.com/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۶
alireza rahmani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی